Måndag - 22 mars

Pride and Prejudice

Eftersom att jag inte har återhämtat mig från helgens hemska förkylning sitter jag nu hemma istället för på skolan. Jag åkte hem efter idrotten, som underligt nog gjorde mig sämre ^^. Jag har då spenderat de senaste timmarna till att dricka te och hosta... Och sett på film.! Jag har sett Stolthet och fördom, den versionen med Kiera Knightly som Miss Elizabeth Bennet.

När Mr. Bennet sitter och gråter av lycka och säger att om det kommer några unga män och anhåller om Mary eller Kate's hand, så skicka in dom för alldel, då gråter jag som ett litet barn. I ärlighetens namn så började jag gråta redan när Lizzie gick ut över den dimmiga ängen och såg Mr.Darcy.

 

Jag tänkte väldigt mycket på en kvinna som inte har träffat en man för hon har alltid drömt om en sån som Mr.Darcy. Hon ansåg att han var perfekt och underbar. Jag måste säga att jag inte alls får det intrycket av filmen, visst, han är jättehärlig och så, men han är inte perfekt, han gör också misstag, som vilken annan människa som helst. Nu kanske inte jag kan komma med så mycket eftersom att jag aldrig har läst boken, men filmen har jag sett så många gånger att jag har tappat räkningen.
Jag blir så lycklig av den filmen, allt blir så bra, allt är så bra. Lite ångest, men det löser sig. Och Mr.Bennet är helt underbar.! Jag skulle vilja ha honom som en extrapappa.!

Slutligen vill jag bara tillägga att Mr.Collins är helt hilarious.!

Hade.! <3


Kommentarer
Postat av: mamma

Sötnos, läs boken, men jag tycker nog inte heller att Darcy är så där perfekt så man blir fast i singellivet av att läsa om honom. Han är ju rätt stöddig och tråkig ibland också. Nej tacka vet jag din pappa, aldrig är han då tråkig.

2010-03-25 @ 15:35:55
Postat av: Tessie

Ja, jag ska nog göra det när jag har läst ut de fem böcker som jag har påbörjat...

Men visst är det så.? Han är ju uppblåst och ganska korkad ibland.! Nåja, jag är väldigt nöjd med den jag har också ^^

2010-03-25 @ 19:05:35
Postat av: Anonym

Mr Darcy utvecklas ju till en väldigt fin person. Visst är han stöddig och trist i början av boken/filmen. men i.o.m att han träffar Lizzy ändrar han ju en del av sina värderingar och sitt tankesätt, och utåtriktadhet(jag uppfann just en ny böjning av det ordet ^^ ) och blir den där prinsen ^^ Så tycker jag !

2010-03-25 @ 21:39:53
Postat av: h-f

ääh. var ju din allra käraste syster som skrev det där ovan då va... glömde bara fylla i..

2010-03-25 @ 21:40:37
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Tessie

Jag blev helt, VAH.?! En normal människa på MIN blogg.?! Och så var det bara du -.-'

:D

Älskar dig <3

2010-03-25 @ 21:47:56
Postat av: h-f

DET ÄR VÄL TUSAN INTE BARA ! ?

2010-03-25 @ 21:57:16
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Tessie

Nej, men jag trodde bara att det var nån annan än min enda syster ^^

2010-03-25 @ 22:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0